środa, 30 marca 2016

Kurs na kartkę z podusią -gościnnie na Blogu Kwiatu Dolnośląskiego


Zostałam zaproszona w odwiedziny na blog Kwiatu 
Dolnośląskiego. Dziewczyny poprosiły mnie o jakiś kurs. Oto co przygotowałam :)
Dziś karteczka z podusią....ale jutro też coś miłego i bardzo wiosennego:)


Potrzebne nam będzie :
*baza na kartkę 10,5x21cm i dwie kartki kilka milimetrów mniejsze od siebie o dowolnym kolorze
*bordery – mogą być wycięte dziurkaczem brzegowym lub wykrojnikiem
*gotowe kwiatki
*mini kwiatuszki , które będziemy kształtować
*dwa kwadraty z których powstanie nasza poduszka
*wypełniacz do poduszki/może być to również wata
*nożyczki, klej, perełki w płynie, dzety
*wstążeczka, sznurek jutowy
*różnorakie listki (ja jednych ze zdjęcia w sumie nie wykorzystałam :)



nasze dwie kartki przyklejamy na bazę, ja wykorzystałam tu biały perłowy i papier w błękitne róże

 następnie docinamy nasze paski ozdobne (bordery) i doklejamy do kwadratowych karteczek- będą to falbanki naszej podusi

 kolejny etap to zszywanie dwóch kwadratów- jeśli ktoś nie ma maszyny może to zrobić ręcznie, lub po prostu można zakleić zostawiając jeden otwór – poprzez który będziemy „wypychać” naszą podusie

 po zszyciu trzech stron kwadratów wypychamy podusie – ja użyłam typowego wypełniacza poduszek, ale może to być również wata

teraz czas na kwiatki. Moje były wycięte dziurkaczem i narzędziem kulkowym uwypukliłam (na macie pod myszkę). Środeczki będziemy robić perełkami w płynie.

 Do naszej podusi przyklejamy wszystkie wcześniej zrobione kwiatuszki, kokardki i dzety.

 Na koniec mocujemy naszą podusię- wpierw do kartki przyklejamy kawałek beermaty a do niej wycinankę serwetki, a na nią naszą podusie. Następnie dekorujemy. Ja dokleiłam misia :)

 A tak oto wygląda gotowa kartka. Dodałam jeszcze wycięte piórka, kwiatki, listki i napis.

 
Wesoła i „puszysta” kartka może być podarowana z okazji Chrztu Świętego, lub z okazji narodzin dziecka. Zmieniając kolor na różowy będziemy mieć kartkę dla dziewczynki :)


 Zapraszam do tworzenia swoich karteczek -możecie linki do swoich prac wstawiać w komentarzach pod tym postem - chętnie je zobaczę :)

2 komentarze:

Joanna Wiśniewska pisze...

Sliczna ktka. Podusia jest cudna :-)

Arleta pisze...

świetna